Lång tid ingen syn.

Av Lina

Nu var det längesedan det hände något här på bloggen. En av anledningar till det är att jag varit borta i Guatemala i tre veckor och roat mig med att bla shoppa Maya-textilier så jag nästan fick betala straffavgift på flyget hem..
Men nu är jag på Blekingsk mark igen och kan fortsätta med mina projekt.

Det första jag gjorde när jag kom hem var att öppna posten , och där låg ett litet brev med äkta sidenband från Silke Anett. Jippie!!






Med stickärmalivet går det långsamt. Jag är nu inne på att sticka ärm nr tre,... det blir så när man teststickar direkt istället för att ta den enklare vägen och tex skissar eller ,..hm,..tar mått på saker.


Och sedan har jag börjat fundera på den här lilla jackan och vilket tyg jag vill sy upp en sådan i.
Finns ju så många fina historiska bomullstyger ute på marknaden nu, men inget som riktigt påminner om det på originaljackan. Jag tycker nästan det ser ut som ett provencalskt tyg.


Det närmaste jag kunnat hitta som ger lite samma Provencalska känsla är det gröna tyget här nere i miten.


Det kanske får bli det.
Någon som vet vart man kan hitta randiga sidenband till kantningen?...

Kommentarer

Populära inlägg