Datakrångel och jobbfynd

 Av Lina

Var in till jobbet idag och fixade lite med kopiatorn och datorn. Och nu när jag kommit hem igen och skulle sätta mig och göra inlägg om allt fint jag hittade på Karlshamns museum så var allt försvunnet från datorn... Jäkla skit! Jag hade inte sparat det någon annan stans heller. Attans. Jag hoppas min dator hittar alla bilder och info igen annars får jag väl åka till museet igen.

Men,.. Jag hittade lite annat smått och gott på jobbet.
Minns ni att jag sa att livstycket på teckningen här nedanför hade en like på mitt jobb?




Här är det:



Man kan ju nästan undra om det är samma liv som tecknats av.
Vet tyärr inte vart det ursprungligen kommer ifrån mer än att det kommer från Blekinge.

Ett annat livstycke ur gömmorna är detta i rött kläde.


Dessa som finns på digitaltmuseum är nästan identiska och de verkar alla komma ifrån Jämjö. Så då antar jag att vårat liv gör det också.


Till sist hittade jag dessa godingar:



Sickna pinglor!! Hade velat se tydligare bilder och mera närbilder på allt bara. Men all information är bra information.

Håller tummarna för att inte alla bilder från museet försvunnit..

/Lina

Kommentarer

Populära inlägg